نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با معرفی برگزیدگان پایان یافت اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهی‌نامه رانندگی آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند!
سرخط خبرها

معرفی سخت افزار‌های ۲۰۲۱

  • کد خبر: ۵۷۶۱۲
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
معرفی سخت افزار‌های ۲۰۲۱
نشریه Maximum PC که به صورت تخصصی بیشتر به دنیای سخت افزار‌های می‌پردازد، در نخستین شماره سال جدید میلادی خود به سراغ برآوردی از دنیای فناوری به ویژه حوزه‌های سخت افزاری رفته و تلاش کرده است با معرفی این محصولات، پلتفرم رایانه‌ای افسانه‌ای دنیای آینده را ترسیم کند.
نجفی | شهرآرانیوز - نشریه Maximum PC که به صورت تخصصی بیشتر به دنیای سخت افزار‌های می‌پردازد، در نخستین شماره سال جدید میلادی خود به سراغ برآوردی از دنیای فناوری به ویژه حوزه‌های سخت افزاری رفته و تلاش کرده است با معرفی این محصولات، پلتفرم رایانه‌ای افسانه‌ای دنیای آینده را ترسیم کند.

سال ۲۰۲۰ با خوبی یا بدی به هر ترتیب به پایان رسید و زندگی انسان‌ها حتی با پایان همه گیری، برای همیشه تغییر کرده است.
 
اکنون افراد بسیار زیادی دورکاری می‌کنند و شیوه‌های برقراری ارتباط با عزیزان و گذران اوقات فراغت تغییرات زیادی داشته است. نیاز به اتصالات بهتر، پردازشگر‌های سریع‌تر و هارد‌های با ظرفیت‌های بالاتر، اما دوچندان شده است. این امر باعث می‌شود در رکود عمیق اقتصادی، وضعیت صنایع الکترونیکی و سخت افزار‌های فناوری بهتر هم بشود. در سالی که گذشت، چالش میان ۲ تولیدکننده اصلی پردازشگر‌ها با عرضه Zen ۳ و معماری منحصربه فرد آن به سود AMD به پایان رسید. این امر باعث شد Intel برای بازیابی جایگاه خود در ۲۰۲۱ دوبرابر تلاش کند. محصول حذاب AMD اگرچه بازار را در اختیار گرفت، تنها برای رایانه‌های Desktop عرضه شد و در سال جاری تلاش خواهد شد برای دیگر تجهیزات نیز عرضه شود.
در حوزه سخت افزار‌های گرافیکی به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۱ نباید منتظر ثبت رکورد‌های تازه بود. تا اواسط ۲۰۲۰ نیز البته خبری از محصولات جدید نبود تا اینکه در اوایل پاییز Nvidia معماری جدید خود را قالب سری ۳۰ کارت‌های گرافیک RTX عرضه کرد.
 
پس از آن، AMD سری RX ۶۸۰۰  را عرضه کرد و پرونده سخت افزار‌های گرافیکی در سال ۲۰۲۰ به این ترتیب بسته شد. بدون تردید، در سال ۲۰۲۱ نیز شاهد عرضه گسترده GPU‌ها خواهیم بود، اما امید چندانی به عرضه محصولات جدید با معماری‌های متنوع وجود ندارد. شاید یکی از خبر‌های خوش برای گیمر‌ها و علاقه‌مندان دنیای نمایشگر‌ها فراوانی عرضه تلویزیون‌های ۴K باشد که به تدریج باعث شکستن قیمت‌ها و افزایش کیفیت تصاویر دریافتی می‌شود.
 
 
برای دانلود این شماره کلیک کنید:
 
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->